Interesante xornada na que disfrutamos de encontros, reencontros, reflexións e emocións esta fin de semana pasada en Vitoria, no Palacio Europa.
Démonos cita preto de 400 asistentes interesados pola proposta de traballo: “O valor do vínculo”.
Abriu a Xornada David Bueno, escritor e experto en neurociencias da Educación. Introdúxonos en matices que se dan na maduración do cerebro, aportando un lugar destacado ás emocións, o pracer do xogo, as actitudes dos enseñantes e o corpo. Explicou como este é un proceso complexo e dinámico que se extende ó longo do ciclo vital das persoas, sendo especialmente susceptible e relevante na primeira infancia.
Leticia Liñares e Iñaki Bilbao-Macias membros do “Instituro Vasco de Apego e Psicoanálisis- IVAP” profundizaron en temas do apego e vínculo. Incidiron en que nas primeiras relacións que os nenos/as entablan coas figuras de referencia, viven experiencias que marcarán as claves sobre as que se sustentarán as futuras relacións. Fíxose un importante fincapé en na importancia dos límites na infancia, así como a necesidade de aprender a postergar a gratificación das necesidades, aspectos que determinarán a futura capacidade de autorregulación dos nenos/as. Outro aspecto sinalado foi o dos riscos da hiperconexión.
Anna Luna pedagoga e psicomotricista, formadora do ASEFOP en Barcelona introducionos en detalles da súa práctica profesional na U.A.T. como psicomotricista, resaltando a importancia do papel das familias neste traballo cos nenos/as en dificultade.
Xa o domingo Nerea Martínez psicóloga e psicomotricista dunha U.A.T. de Navarra afondou en temas como o axuste de espectativas nos tratamentos, marcar metas realistas tanto coas familias como cos nenos do servizo: “conseguir algo pequeño es salir de donde estamos y ésto es algo grande”. È preciso contemplar a maduración como un proceso no que se dan avances e retrocesos. Nerea valorou os grandes aportes da súa formación en psicomotricidade no traballo cos nenos/as que atende no servizo.
Katti Homar, pedagoga – mestra e psicomotricista falou do proxecto que están a desenvolver en Mallorca nas escolas infantiles de 0 a 3 anos e na utilidade da Psicomotricidade Vivenciada Relacional. Na mesma línea Maruje Arrastua e Karmentxu Martínez explicaron como abordan na escola de educación infantil o complexo proceso de adaptación (comenzo da escolarización ós 3 anos) e da utilidade da sala de psicomotricidade neste momento.
Sin lugar a dúbidas unha xornada ben interesante.